BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Ferma scroafe pentru reproductie - Masura 121 - PNDR

Codul CAEN principal al activitatii este 0146–‘Cresterea porcinelor’


Obiective operationale
Promovarea investitiilor in exploatatiile agricole din sectorul vegetal si de crestere a animalelor pentru realizarea de constructii noi si/sau modernizarea constructiilor agricole existente din cadrul acestora si a utilitatilor aferente, achizitionarea de masini si utilaje noi, infiintarea de plantatii etc.

Domeniul de actiune
In cadrul acestei masuri vor fi sprijinite investitiile orientate spre dotarea cu utilaje si echipamente performante in raport cu structura agricola actuala, precum si investitiile privind adaptarea constructiilor agricole pentru respectarea standardelor comunitare si cresterea competitivitatii exploatatiilor agricole.

Descrierea tipului de beneficiari
Sunt exceptate de la sprijinul prin acesta masura organizatiile de producatori din sectorul legume si fructe pentru investitii sprijinite prin Pilonul I.
Persoanele fizice neautorizate inca vor fi acceptate ca beneficiari potentiali daca se angajeaza sa se autorizeze pana la data incheierii contractului de finanatare.
Grupurile de producatori si cooperativele pot fi beneficiari ai masurii cu conditia ca investitiile realizate sa deserveasca interesele propriilor membri.
Definirea categoriilor de beneficiari in functie de baza legala de infiintare, organizare si functionare:

  • societati comerciale
  • persoane fizice autorizate
  • asociatii familiale

Sectoare prioritare
In cadrul masurii sectoarele prioritare sunt:
Sectorul vegetal:
(i) legume,
(ii) pepiniere si plantatii de pomi si arbusti fructiferi, capsunarii,
(iii) culturi de camp,
(iv) pepiniere si plantatiile de vita de vie pentru vin (cu exceptia restructurarii/reconversiei plantatiilor de vita de vie) si struguri de masa.
Sectorul de crestere a animalelor:
(i) bovine pentru lapte,
(ii) bovine pentru carne,
(iii) porcine
(iv) ovine si caprine,
(v) pasari in sistem extensiv pentru oua de consum.

Criterii de selectie:
• Exploatatii agricole care se adapteaza la standardele comunitare nou introduse;
• Exploatatii din sectoarele prioritare, in ordinea de prioritati prezentata mai sus;
• Exploatatii agricole de semisubzistenta;
• Beneficiarul care este membru al unei forme asociative, recunoscute conform legislatiei nationale in vigoare;
• Exploatatii agricole care nu au mai beneficiat de sprijin SAPARD/FEADR pentru aceleasi tip de activitate ;
• Exploatatii vegetale si de cresterea animalelor in sistem ecologic;
• Proiectele care au si investitii pentru procesarea produselor agricole;
• Exploatatii agricole detinute de fermieri cu varsta sub 40 de ani, la data depunerii proiectului;
• Exploatatii agricole aflate in zonele defavorizate. Toate proiectele eligibile vor fi punctate in acord cu criteriile de selectie mai sus mentionate. Sistemul de selectie este cel prevazut la subcapitolul 5.2.4 „Procedura de selectie”.

Descrierea cerintelor si obiectivelor cu privire la imbunatatirea performantei generale a exploatatiilor agricole
Sprijinul este acordat pentru investitii corporale si necorporale care conduc la imbunatatirea performantei generale a unei exploatatii agricole si care indeplinesc atat standardele nationale cat si pe cele comunitare. Planul de afaceri reprezinta partea economica a memoriului justificativ in cazul achizitiilor simple, sau a studiului de fezabilitate in cazul obiectivelor de investitii care au si constructii, iar beneficiarul unui proiect de investitii trebuie sa demonstreze imbunatatirea performantei generale a exploatatiei agricole prin indeplinirea unuia sau mai multor obiective de ordin tehnic, economico-financiar si de mediu, conform urmatoarei liste indicative:

Obiective tehnice economico-financiare de mediu
- achizitia de tractoare, combine, masini, utilaje, echipamente etc, care determina cresterea productivitatii muncii, imbunatatirea calitatii produselor agricole, introducerea de tehnologii performante, imbunatatirea conditiilor de lucru;
- construirea si/sau modernizarea cladirilor operationale care conduc la asigurarea conformitatii cu standardele comunitare;
- diversificarea productiei in functie de cerintele pietei, realizarea de noi produse si introducerea de noi tehnologii .
- reducerea costurilor de productie si cresterea rentabilitatii economice a exploatatiei agricole;
- cresterea valorii adaugate brute (VAB ) a exploatatiei agricole.
- cresterea viabilitatii economice.
- reducerea emisiilor daunatoare cu efect de sera si o mai buna gestionare a deseurilor rezultate din activitatea de productie;
- reducerea emisiilor de amoniac (si a altor gaze), in special in exploatatiile de crestere a animalelor prin respectarea standardelor sanitarveterinare, de igiena si de bunastare a animalelor;
- asigurarea respectarii cerintelor fitosanitare, ecologice etc.; - cresterea gradului de utilizare a surselor de energie regenerabila si imbunatatirea eficacitatii folosirii acestora.
Obiectivele de ordin tehnic si de mediu sunt prezentate in studiul de fezabilitate sau, dupa caz, in memoriul justificativ, iar obiectivele economico-financiare sunt prezentate in planul de afaceri. In Ghidul solicitantului se vor detalia cerintele privind criteriile tehnice, economicofinanciare si de mediu pe baza carora se evalueaza imbunatatirea performantei generale a exploatatiei solicitantului. Indicatorii stabiliti pentru evaluarea performantei vor fi detaliati in Ghidul solicitantului.

Tipuri de investitii (corporale/necorporale) si cheltuieli eligibile
In cadrul acestei masuri, sprijinul va fi acordat investitiilor corporale si necorporale, dupa cum urmeaza:
i. Construirea si/sau modernizarea cladirilor utilizate pentru productia agricola la nivel de ferma, incluzandu-le si pe cele pentru protectia mediului;
ii. Construirea si/sau modernizarea infrastructurii rutiere interne sau de acces din domeniul agricol, inclusiv utilitati si racorduri identificate ca necesare prin studiul de fezabilitate sau memoriul justificativ;
iii. Construirea si/sau modernizarea fermelor de taurine pentru productia de lapte care se incadreaza in sistemul european al cotei de lapte numai pentru capacitatea care este la nivelul cotei de productie detinute de beneficiar;
iv. Construirea si/sau modernizarea serelor, inclusiv a centralelor termice si instalatiilor de irigat, asigurarea utilitatilor in vederea respectarii conditiilor de mediu;
v. Achizitionarea sau achizitionarea in leasing de tractoare noi, combine de recoltat, masini, utilaje, instalatii, echipamente si accesorii, echipamente si software specializate, identificate ca necesare prin studiul de fezabilitate sau memoriul justificativ;
vi. Achizitionarea sau achizitionarea in leasing de noi mijloace de transport specializate, necesare activitatii de productie, identificate ca necesare prin studiul de fezabilitate sau memoriul justificativ;
vii. Inlocuirea plantatiilor viticole din soiuri nobile ajunse la sfarsitul ciclului biologic de productie (minim 25 ani) si care nu sunt incluse in sistemul de restructurare/reconversie al plantatiilor de vita-de-vie sprijinit prin FEGA in cadrul OCP vin si infiintarea plantatiilor pentru struguri de masa;
viii. Infiintarea plantatiilor de pomi, arbusti fructiferi si capsuni;
ix. Infiintarea pepinierelor de vita de vie, pomi fructiferi si arbusti, alti arbori;
x. Investitii pentru producerea si utilizarea durabila a energiei din surse regenerabile in cadrul fermei;
xi. Investitii pentru infiintarea de culturi de specii forestiere cu ciclu de productie scurt si regenerare pe cale vegetativa, in scopul producerii de energie regenerabila;
xii. Investitii in apicultura, cu exceptia celor realizate prin Programul National Apicol;
xiii. Investitii pentru procesarea produselor agricole la nivelul fermei23, cuprinzand echipamente pentru vanzarea acestora, inclusiv depozitare, racire etc.;
xiv. Costurile generale ale proiectului, conform articolului nr. 55 din Regulamentul (CE) nr. 1974/2006, cum ar fi: taxe pentru arhitecti, ingineri si consultanti, studii de fezabilitate, taxe pentru eliberararea certificatelor, avizelor si autorizatiilor necesare implementarii proiectelor, asa cum sunt ele mentionate in legislatia nationala, achizitionarea de patente si licente (maxim 8% din valoarea totala eligibila a proiectului, daca proiectul prevede si constructii, si maxim 3% in cazul in care proiectul nu prevede realizarea constructiilor);
xv. Investitii necesare adaptarii exploatatiilor pentru agricultura ecologica;
xvi. Investitiile necesare realizarii conformitatii cu standardele comunitare.

Tipul sprijinului
Sprijin public nerambursabil.

Beneficiarii acestei masuri pot solicita Agentiei de plati plata unui avans in cuantum de pana la 20% din ajutorul public pentru investitii, conform articolului 56 din Regulamentul (CE) nr. 1974/2006 privind regulile de aplicare ale Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1698/2005 privind acordarea sprijinului pentru dezvoltare rurala din FEADR, iar plata este conditionata de constituirea unei garantii bancare sau a unei garantii echivalente, corespunzatoare unui procent de 110% din valoarea avansului. Garantia depusa se elibereaza numai in cazul in care Agentia de plati stabileste ca suma cheltuielilor efectuate care corespund sprijinului public pentru investitii a depasit valoarea avansului.

Potentialii beneficiari ai acestei masuri au la dispozitie facilitatile financiare conform pachetului de acte normative pentru creditarea si garantarea investitiilor, care este in vigoare pana in anul 2009, in special pentru asigurarea cofinantarii proiectelor realizate din fondul SAPARD, intitulat Programul „Fermierul”, care a constituit principalul instrument pentru cresterea absorbtiei fondurilor de pre-aderare. Aceste scheme de ajutor vor continua pana la sfarsitul anului 2009, cand isi inceteaza existenta.

 

        Comment Contacteaza un consultant Cat Exemple Proiecte
Acest site nu reprezinta pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga responsabilitate referitoare la corectitudinea si coerenta acestor informatii apartine persoanelor care au initiat pagina web. Toate informatiile, privind Programele FEADR si SAPARD, furnizate in aceasta pagina sunt distribuite GRATUIT si nu sunt destinate comercializarii.