BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Fabrica de procesare a laptelui - Masura 123 - PNDR

Codul CAEN principal sa fie 1051 – „Fabricarea produselor lactate si a branzeturilor”.

 
Proiect ce poate fi finantat prin Masura 123 Cresterea valorii adaugate a produselor agricole si forestiere.

Domeniul de actiune
Sprijinul prin aceasta masura se acorda pentru realizarea de investitii corporale si necorporale in cadrul intreprinderilor pentru procesarea si marketingul produselor agricole care proceseaza materii prime, incluse in Anexa I la Tratatul de Instituire a Comunitatii Europene, cu exceptia produselor piscicole si care obtin produse incluse si neincluse in Anexa I, pentru:
a) Dezvoltarea de noi produse, procese si tehnologii;
b) Promovarea investitiilor pentru producerea si utilizarea energiei din surse regenerabile;
c) Adaptarea la cerintele pietei, in functie de resursele locale precum si deschiderea de noi oportunitati de piata;
d) Promovarea investitiilor pentru producerea biocombustibililor;
e) Promovarea de investitii pentru respectarea standardelor comunitare;
f) Cresterea productivitatii muncii in sectorul agro-alimentar;
g) Aplicarea masurilor de protectia mediului, inclusiv masuri de eficienta energetica;
h) Cresterea numarului de locuri de munca si a sigurantei la locul de munca.
Pentru investitiile de procesare si marketing a produselor agricole care vizeza obtinerea de produse neincluse in Anexa I la Tratatul de Instituire a Comunitatii Europene, vor fi sprijinite numai sectoarele precizate in schema de ajutor de stat, care va fi conforma regulamentelor de ajutor de stat si numai de la data intrarii in vigoare a acesteia .

De asemenea, sprijinul este acordat pentru investitii corporale si necorporale pentru procesarea si marketingul produselor forestiere, prin:
a) Cresterea eficientei sectorului de procesare si marketing a produselor forestiere prin inovatii si introducerea de noi tehnologii, masini si echipamente, cu respectarea standardelor de siguranta in munca si de protectie a mediului;
b) Adaptarea la cerintele pietei, a prelucrarii si comercializarii produselor forestiere, in functie de resursele locale, si explorarea de noi oportunitati de piata de desfacere;
c) Imbunatatirea competitivitatii unitatilor de prelucrare si comercializare a produselor forestiere prin cresterea randamentului instalatiilor si proceselor de prelucrare si a calitatii produselor;
d) Obtinerea de surse de energie regenerabila din biomasa forestiera;
e) Imbunatatirea dotarilor microintreprinderilor prin achizitionarea de echipamente, utilaje si masini complexe de recoltare, transport si prelucrare, in cadrul aceluiasi proces tehnologic, a produselor forestiere, cum sunt masinile forestiere multifunctionale de recoltat cu impact redus asupra mediului, precum si de masini si utilaje speciale pentru transportul produselor forestiere, din padure la unitatile de procesare primara;
f) Cresterea numarului de locuri de munca in sectorul procesarii si valorificarii produselor forestiere;
g) Cresterea productivitatii muncii in sectorul forestier;
h) Pentru procesarea produselor forestiere lemnoase sunt eligibile numai operatiile care au loc inainte de prelucrarea industriala in conformitate cu art. 19 din Regulamentul (CE ) nr. 1974/2006.

Tipul si dimensiunea intreprinderilor beneficiare
Beneficiarii eligibili pentru sprijinul acordat prin aceasta masura sunt:

Pentru produsele agricole

- Micro-intreprinderi si Intreprinderi Mici si Mijlocii - definite in conformitate cu Recomandarea (CE) nr. 361/2003;
- Alte intreprinderi care nu sunt micro-intreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii, definite in conformitate cu art. 28 din Regulamentul (CE) nr. 1698/2005, care au mai putin de 750 angajati sau cu o cifra de afaceri care nu depaseste 200 milioane euro.

Pentru produsele forestiere

- Micro-intreprinderi - definite in conformitate cu Recomandarea (CE) nr. 361/2003.
Tipul de clasificare ia in considerare diferitele moduri de combinare: intreprinderi autonome, legate si partenere.
Conditii minime obligatorii pentru acordarea sprijinului:
a) Proiectul trebuie sa respecte conformitatea cu obiectivul general al masurii si cu cel putin unul din obiectivele specifice;
b) Beneficiarul trebuie sa demonstreze imbunatatirea performantei generale a intreprinderii la data darii in exploatare a investitiei;
c) Beneficiarul sau responsabilul legal al proiectului trebuie sa dovedeasca o pregatire profesionala, in raport cu proiectul;
d) Beneficiarul trebuie sa prezinte memoriul justificativ sau studiul de fezabilitate;

e) Beneficiarul nu trebuie sa fie in dificultate, in intelesul prevederilor din Indrumarile Comunitatii cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor aflate in dificultate (Jurnalul Oficial 2004/C 244/02);
f) Beneficiarul trebuie sa declare ca asigura cofinantarea investitiei;
g) Beneficiarul trebuie sa prezinte dovada ca va obtine toate avizele si acordurile conform legislatiei in vigoare din domeniul: sanitar-veterinar, sanitar, fitosanitar si de mediu necesare realizarii investitiei in cadrul proiectului. Pentru toate tipurile de investitii, potentialii beneficiari trebuie sa obtina acordul de mediu in conformitate cu legislatia nationala. In anumite situatii mentionate in legislatie, acordul de mediu este insotit obligatoriu de studiul de impact de mediu, asa cum se prezinta la punctul 5.2. din PNDR;
h) In cazul produselor agricole cu cota de procesare, beneficiarul, la depunerea cererii de finantare, trebuie sa faca dovada ca detine cota la nivelul investitiei pe care urmeaza sa o realizeze.

Descrierea cerintelor si obiectivelor cu privire la imbunatatirea performantei generale a intreprinderilor
Sprijinul este acordat pentru investitii corporale si necorporale care conduc la imbunatatirea performantei generale a intreprinderii beneficiare si care indeplinesc atat standardele nationale cat si pe cele comunitare.
Planul de afaceri reprezinta partea economica a memoriului justificativ in cazul achizitiilor simple, sau a studiului de fezabilitate in cazul obiectivelor de investitii care au si constructii, iar beneficiarul unui proiect de investitii trebuie sa demonstreze imbunatatirea performantei generale a intreprinderilor prin indeplinirea unuia sau mai multor obiective de ordin tehnic, economicofinanciar si de mediu, conform urmatoarei liste indicative:
In cadrul acestei masuri vor fi sprijinite proiectele care contin elemente ce conduc la imbunatatirea performantei generale a intreprinderii beneficiare, dupa cum urmeaza:

– tehnice:

a) Imbunatatirea si optimizarea fluxurilor de productie, prelucrare si marketing a produselor agricole si forestiere (de exemplu: cresterea randamentului de procesare);
b) Crearea si/sau modernizarea retelelor locale de colectare, a capacitatilor de receptionare, depozitare, conditionare, sortare si ambalare a produselor agricole si forestiere (de exemplu: prelungirea perioadei de pastrare, cresterea calitatii produselor);
c) Introducerea de tehnologii si procedee pentru obtinerea de noi produse, care sa satisfaca diferitele cerinte ale consumatorilor (de exemplu: diversificarea gamei de produse);
d) Imbunatatirea productiei, procesarii si marketingului produselor cu standarde de calitate superioare, inclusiv produsele ecologice;
e) Imbunatatirea controlului intern al calitatii materiei prime, semifabricatelor, produselor si subproduselor obtinute in cadrul unitatilor de procesare si marketing (de exemplu: cresterea sigurantei alimentare).

- economico-financiare:

a) Reducerea costurilor de productie;
b) Cresterea valorii adaugate brute (VAB ) a intreprinderii;
c) Cresterea eficientei utilizarii resurselor de productie;
d) Imbunatatirea cooperarii orizontale intre procesatori, unitatile care furnizeaza materii prime si sectorul de desfacere;
e) Cresterea viabilitatii economice.

- de mediu si siguranta alimentara:

a) Reducerea emisiilor poluante si a deseurilor in scopul protectiei mediului (de exemplu:
conformitatea cu nivelul stabilit prin normele de mediu);
b) Cresterea gradului de utilizare a energiei din surse regenerabile;
c) Imbunatatirea sigurantei la locul de munca si a conditiilor de igiena in productie;
d) Imbunatatirea calitatii produselor prelucrate si a calitatii produselor alimentare cu respectarea cerintelor de siguranta alimentara precum si a trasabilitatii (de exemplu: investitii pentru implementarea sistemului de management al calitatii, de exemplu: ISO 9000:2005; ISO 9001:2000; ISO 14001:2004 (EMAS); ISO 900; ISO/TR 10013:2001; ISO 19011:2002; ISO 27001, inclusiv sistemele bazate pe IT etc.).

Sectoarele productiei primare
Sectoarele prioritare de productie primara pentru produsele agricole in cadrul masurii sunt: (i) lapte si produse lactate; carne, produse din carne si oua, (ii) cereale si panificatie, (iii) legume, fructe si cartofi, (iv) obtinerea si utilizarea biocombustibililor, (v) seminte oleaginoase, (vi) miere de albine, (vii) vin (exceptie fac investitiile care vor fi realizate incepand cu anul 2009 prin Pilonul I, Organizarea Comuna de Piata, asa cum s-a stabilit in pachetul de reforma.) Sectoarele prioritare de productie primara pentru produsele forestiere in cadrul masurii sunt: (i) lemnoase, (ii) nelemnoase (de exemplu: ciuperci, fructe de padure, seminte, taninuri, plante medicinale etc., cu exceptia produselor rezultate din activitatea de vanatoare).

Criterii de selectie
• unitati care au programe de restructurare pana in 2009, cuprinse in anexa avizata de DG Sanco, pentru indeplinrea conformitatii cu standardele comunitare;
• micro-intreprinderi care se adapteaza la standardele comunitare nou introduse;
• unitati din sectoarele prioritare in ordinea de prioritati prezentata mai sus; Programul National de Dezvoltare Rurala 2007-2013
• IMM-uri din zone unde exista materie prima disponibila si nu exista capacitati de procesare;
• forme asociative constituite conform legislatiei in vigoare;
• sa nu mai fi beneficiat de alt sprijin SAPARD/FEADR pentru acelasi tip de activitate;
• IMM-uri care sunt atat producatoare de materie prima cat si procesatoare;
• IMM-uri care proceseaza produse traditionale;
• sa colecteze si/sau sa proceseze produse ecologice;
• se va acorda prioritate micro-intreprinderilor care proceseaza produse lemnoase si care promoveaza tehnologii de protectia mediului.

Tipuri de investitii (corporale / necorporale)
Sprijinul va fi acordat pentru investitii corporale si/sau necorporale intreprinderilor din industria de prelucrare a produselor agro-alimentare si forestiere.

Investitii corporale (lista indicativa):
Pentru produsele agricole
a) Constructii noi si/sau modernizarea cladirilor folosite pentru procesul de productie, inclusiv constructii destinate protectiei mediului, infrastructura interna si utilitati, precum si bransamente si racorduri necesare proiectelor;
b) Constructii noi si/sau modernizari pentru depozitarea produselor, inclusiv depozite frigorifice en-gross;
c) Achizitionarea sau achizitionarea in leasing de noi utilaje, instalatii, echipamente, aparate si costuri de instalare;
d) Investitii pentru imbunatatirea controlului intern al calitatii materiei prime, semifabricatelor, produselor si subproduselor obtinute in cadrul unitatilor de procesare si marketing;
e) Investitii pentru producerea si utilizarea energiei din surse regenerabile;
f) Achizitionarea sau achizitionarea in leasing de noi mijloace de transport specializate, necesare activitatii de productie si marketing, identificate ca necesare prin studiul de fezabilitate sau memoriul justificativ.

Pentru produsele forestiere
a) Constructii noi si modernizarea tuturor categoriilor de spatii si incaperi pentru producerea si stocarea produselor forestiere, necesare realizarii proiectului, inclusiv utilitati si bransamente care nu depasesc 10% din valoarea eligibila a proiectului;
b) Achizitionarea sau achizitionarea in leasing de noi instalatii, masini si echipamente pentru recoltarea (in cazul proceselor tehnologice complexe), transportul si procesarea primara a produselor forestiere (lemnoase si nelemnoase), precum si investitii pentru modernizarea si retehnologizarea capacitatilor existente, asa cum sunt prevazute in studiile de fezabilitate, cu respectarea standardelor de mediu si securitate a muncii.

Investitii necorporale pentru produsele agricole si forestiere (lista indicativa):
i. Organizarea si implementarea sistemelor de management al calitatii si de siguranta alimentara, daca sunt in legatura cu investitiile corporale ale proiectului;
ii. Cumpararea de tehnologii (know-how), achizitionarea de patente si licente pentru pregatirea implementarii proiectului;
iii. Costurile generale ale proiectului conform articolului nr. 55 din Regulamentul (CE) nr. 1974/2006, cum ar fi: taxe pentru arhitecti, ingineri si consultanti, studii de fezabilitate, taxe pentru eliberararea certificatelor, avizelor si autorizatiilor necesare implementarii proiectelor, asa cum sunt ele mentionate in legislatia nationala, pentru pregatirea implementarii proiectului (maxim 8% din valoarea totala eligibila a proiectului, daca proiectul prevede si constructii si maxim 3% in cazul in care proiectul nu prevede realizarea constructiilor);
iv. Achizitionarea de software, identificat ca necesar prin studiul de fezabilitate sau memoriul justificativ.

Investitii care nu se finanteaza prin aceasta masura:
i. Procesarea sfeclei de zahar care nu se incadreaza in cota alocata, precum si procesarea trestiei de zahar;
ii. Procesarea tutunului;
iii. Investitii pentru unitati de ecarisaj;
iv. Investitii in activitatea de cercetare pentru obtinerea de noi produse si tehnologii in domeniul procesarii si marketingului produselor agricole si forestiere;
v. Investitii care sprijina direct vanzarea cu amanuntul.

Investitiile si costurile neeligibile pentru produsele agricole si forestiere sunt:
i. Constructia sau modernizarea locuintei;
ii. Achizitionarea de bunuri second–hand;
iii. Achizitionarea de teren;
iv. TVA cu exceptia TVA-ului nerecuperabil, in cazul in care este in mod real si definitiv suportat de catre beneficiari, altii decat persoanele neimpozabile, conform art. 71 (3), lit. a din Regulamentul (CE) nr. 1698/2005;
v. Costuri operationale, inclusiv costuri de intretinere si chirie;
vi. Comisioane bancare, costurile garantiilor si cheltuieli similare;
vii. Costuri privind contributia in natura;
viii. Costuri privind promovarea produselor pe piata interna prin expozitii, reclame si publicitate;
ix. Costuri de schimb valutar, taxe si pierderi ocazionate de schimburile valutare asociate contului euro APDRP;
x. Costurile aferente unui contract de leasing: taxa de management, dobanzi, prima de asigurare etc.;
xi. Cheltuieli realizate inainte de aprobarea proiectului, cu exceptia studiilor tehnice, a planurilor de afaceri si a studiilor de fezabilitate;
xii. Achizitia de mijloace de transport pentru uz personal si transport persoane;
xiii. Investitii privind operatiunile de simpla inlocuire in conformitate cu art. 55 din Regulamentul (CE) nr. 1974/2006; Programul National de Dezvoltare Rurala 2007-2013 209
xiv. Investitiile realizate in cadrul schemelor de sprijin prevazute la Art. 2 (2) din Regulamentul (CE) nr. 1974/ 2006;
xv. Investitiile realizate de catre organizatiile de producatori din sectorul legume-fructe care beneficiaza de sprijin prin Organizarea Comuna de Piata.

Descrierea standardelor pentru care poate fi oferita o perioada de gratie intreprinderilor si micro-intreprinderilor cu scopul de a se conforma cu standardul nou introdus

Intreprinderi cu perioada de tranzitie
Unitatile de prelucrare a carnii, a laptelui si produselor lactate metionate in Apendicele B, Anexa VII a Tratatului privind aderarea Romaniei la UE, care beneficiaza de o perioada de tranzitie in vederea indeplinirii standardelor minime privind mediul, igiena si bunastarea animalelor, vor primi sprijin sa se conformeze standardelor specifice pana la incheierea perioadei de tranzitie respective sau a perioadei de investitie, oricare dintre acestea se desfasoara mai intai (lista unitatilor aflate in tranzitie pana la 31 decembrie 2009, mentionate in Apendicele B, Anexa VII a Tratatului privind aderarea Romaniei la UE, a fost amendata prin Deciziile CE nr. 23/2007 (J.O. L 8 din 13.01.2007) si nr. 710/2007 (J.O. L 288 din 6.11.2007), fiind prezentata in Anexa nr. 1 la fisa tehnica a masurii). Aceste intreprinderi care beneficiaza de o perioada de tranzitie pentru indeplinirea standardelor vor fi sprijinite ca intreprinderi prioritare. Pentru fiecare proiect apartinand intreprinderilor cu perioada de tranzitie se va verifica daca a mai primit sprijin public pentru conformarea partiala sau integrala la standardele comunitare.

Micro-intreprinderi
Va fi acordat sprijin pentru standardele care intra in vigoare in Romania dupa 1 Ianuarie 2007 sau au intrat deja in vigoare, dar este nevoie de o perioada de tranzitie pentru introducerea lor. Standardele trebuie sa se refere la cerintele sanitar-veterinare, legate de siguranta alimentelor, de protectia mediului, de siguranta igienica si la locul de munca . In perioada de implementare a PNDR, ca urmare a introducerii unei noi legislatii privind standardele comunitare, sprijinul nu poate fi acordat decat pentru investitiile realizate de catre micro-intreprinderi conform art. 28, alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1698/2005, pentru a respecta un standard comunitar recent introdus. In acest caz, pentru respectarea standardului in cauza, se poate acorda o perioada de gratie de maximum 36 de luni de la data la care standardul devine obligatoriu pentru intreprindere . „Descrierea standardelor comunitare in vigoare” este prezentata in Anexa nr. 2 la fisa masurii.

        Comment Contacteaza un consultant
Acest site nu reprezinta pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga responsabilitate referitoare la corectitudinea si coerenta acestor informatii apartine persoanelor care au initiat pagina web. Toate informatiile, privind Programele FEADR si SAPARD, furnizate in aceasta pagina sunt distribuite GRATUIT si nu sunt destinate comercializarii.